مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23042 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

خواهر من مشكلات درسي از جمله نااميدي ، سستي و بي حوصلگي داردچگونه مي توان با اين مشكلات مبارزه كرد؟
به نظر مي رسد در باب مشكلات خواهر خود بهتر است به توصيه هاي زير عمل كنيد: 1 ) در درجه اول حساسيت و توجه زياد او را نسبت به درس كمتر كنيد. تحصيلات دانشگاهي تنها راه موفقيت و سعادت انسان نيست. بسياري از افراد بدون اين كه تحصيلات بالايي داشته باشند در كار و زندگي موفق بوده اند. خانم ها نيز با روش هاي بسيار موفقيت آميزدر زندگي مشكلات خود را حل مي كنند. مثلا يكي از اقوام ما تا اول دبيرستان بيشتر تحصيل نكرده است. ولي با انواع كارهاي هنري از قبيل ساختن گل هاي مصنوعي پرورش گل هاي طبيعي كارهاي هنري بافتن وسايل زينتي خانه و .... نه تنها منزل خود را زيبايي بخشيده. بلكه منبع درآمدي هم براي خود ايجاد كرده است. بعضي از زنان ديگر با كارهايي مثل خياطي بافتني گلدوزي و ... درآمدي بيش از زنان تحصيل كرده به دست مي آورند. پس اين نكته را به خواهر خود تفهيم كنيد كه تنها راه خوشبختي تحصيلات علمي بالا نيست. 2) مساله دوم ايجاد اميد به زندگي در خواهرتان است. توجه او را به زيبايي هاي زندگي جلب كنيد. او را مشغول به تفريحات سالم كرده با ايجاد رابطه با دوستان و ورزش و تفريح با آنها او را سرگرم نماييد و بدين طريق با لذت هاي زندگي آشنا كنيد. خود شخصا با او به تفريح و رفت و آمد با خويشاوندان بپردازيد. 3) جنبه هاي مثبت خواهر خود را تقويت كنيد و به او يادآور شويد. بر درس هايي كه در آن موفق تر است تأكيد بيشتري كنيد و او را در اين زمينه ها تشويق كرده و نسبت به موفقيت در درس هاي ديگر هم اميدوار كنيد. 4) به خانواده خود توصيه كنيد كه بيشتر به تشويق خواهرتان بپردازند و جنبه هاي مثبت و نكات قوت او را به او يادآور شوند. 5) به نظر مي رسد خواهر شما تحت شرايط خاصي باور خويش به خود را از دست داده است. بايد با تلقين توانايي و تكرار آن اعتماد به نفس خود را بازيابد. بايد به او تفهيم نمود كه استعداد او كم نيست. بلكه او خود را اين گونه باور نموده است كه استعدادش در برخي مسائل كم است و نمي تواند آدم منظمي باشد. مسلما با پشتكار و تلقين خواهد توانست جايگاه خود را پيدا كند. بسياري از افراد كم استعداد بوده اند كه حتي راه منزل خود را دائما گم مي كرده اند ولي با جديت و كوشش توانسته اند به مراتب بالاي علمي دست يابند. ضمنا مطالعه كتاب هاي 1 راز پيروزي مردان بزرگ جعفر سبحاني 2 قدرت فكر مورفي را توصيه مي كنيم. در مراحل بعدي توصيه هاي ديگر نيز مفيد خواهد بود. وضعيت خانوادگي و رتبه خواهرتان ميان فرزندان خانواده و اطلاعاتي ديگر در اين مورد به بيان توصيه هاي بهتر كمك خواهد كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.